Jag heter Lovisa Wallin och står bakom Womin. Jag älskar att skriva, skapa och projektleda. Jag är en kreativ själ med projektledarhjärna som tycker struktur är lika roligt som skapande. Jag är nyfiken på människor och ställer gärna frågor där jag får veta mer. När jag inte jobbar tycker jag om att lyfta tungt på gymet, plöja böcker och ordna middagar.
Men jag längtade efter få vara ännu mer kreativ. Jag längtade efter att få bestämma uppdrag och tidsramar. Jag ville hjälpa företag med att stärka sin digitala närvaro med hjälp av genomtänkt kommunikation och marknadsföring.
Så jag bestämde mig för att hitta tillbaka till det kreativa skapandet genom att starta eget företag. Idag hjälper jag företag med både kommunikation och marknadsföring av olika slag. I bagaget har jag med mig en bred kunskaps-och erfarenhetsbank och i kikaren har jag målet i sikte. Mitt mål är att hjälpa företag stärka sitt varumärke med hjälp av rätt ord och budskap.
Som liten älskade jag att skriva i berättarboken, en blå liten skrivbok från skolan, i vilken man varje måndag skulle berätta om sin helg. Min bok innehöll ofta berättelser om kattens upptåg, familjeutflykter och annat roligt som hände i familjen Wallin. Jag plöjde tidningar och böcker som liten och skrev skönhetsartiklar i tonåren. Ändå var det inte självklart att jobba med text när jag skulle välja gymnasieskola.
Men där, under utbildningen till inredningsstylist, föll polletten ner. Jag skulle bli journalist och jobba med magasin. Sagt och gjort, jag utbildade mig till journalist på Lunds universitet och lärde mig om filmredigering, granskande journalistik, mediehistoria och annat som förbereder en för arbetslivet. Men jag ändrade riktning och hittade hem i kommunikationen. Jag spenderade fyra år som kommunikationsansvarig där jag ansvarade för ett tjugotal utbildningar och jobbade med digital marknadsföring med allt från att skapa content, skriva annonstext, skapa marknadsplaner och skriva SEO-anpassad text. Jag coachade inför intervjuer i media och planerade kommunikationsinsatser.
Jag är utbildad journalist vid Lunds universitet och har sedan min utbildning vidareutbildat mig inom frilansjournalistik, grafisk design, digital marknadsföring och kommunikation.
Innan jag startade eget företag så jobbade jag som kommunikationsansvarig på Högskolan Kristianstad. Mitt uppdrag innebar att ansvara för kommunikation och marknadsföring för tjugotvå utbildningar, vilket innebar både kommunikationsutmaningar och marknadsföringsinsatser. Jag är van vid att arbeta både strategiskt och operativt.